gesloten facebookgroep

Plaats waar je terecht kan met bedenkingen en berichten over allerhande onderwerpen

gesloten facebookgroep

Berichtdoor Rosa » zo 07 jan, 2018 14:54

Zouden we geen ‘gesloten facebookgroep’ oprichten ?
Ik vrees dat we anders de boot aan het missen zijn. Er komen altijd maar minder nieuwe reacties op dit forum. :cry:
Rosa, Kaat1, All-een, Mona1, ... lijken mij de laatst bijgekomen actieve 'generatie' Houvasters. De laatste tijd blijft het erg stil. Of klopt mijn indruk niet met die van jullie ? Ook jonge mensen, die voor de opvoedingstaak van hun kinderen alleen komen te staan, worden steeds minder bereikt.
Doe wel en zie niet om.
Rosa  Vrouw

Re: gesloten facebookgroep

Berichtdoor Den Bart » zo 07 jan, 2018 16:34

“het nieuwe team is hier al enkele weken mee bezig; binnenkort meer nieuws"
I realize that humor isn't for everyone.
It's only for people who want to have fun,enjoy life and feel alive.
Den Bart  Man
Teamlid

Berichtdoor kaat1 » zo 07 jan, 2018 18:01

Rosa schreef:Zouden we geen ‘gesloten facebookgroep’ oprichten ?
Ik vrees dat we anders de boot aan het missen zijn. Er komen altijd maar minder nieuwe reacties op dit forum. :cry:
Rosa, Kaat1, All-een, Mona1, ... lijken mij de laatst bijgekomen actieve 'generatie' Houvasters. De laatste tijd blijft het erg stil. Of klopt mijn indruk niet met die van jullie ? Ook jonge mensen, die voor de opvoedingstaak van hun kinderen alleen komen te staan, worden steeds minder bereikt.

Er zijn mensen die onderlinge contacten houden via fb..of andere sociale media he Rosa.. en er is al een vriendengroep voor de hvr s .. maar het is een feit dat er weinig reacties komen hier. Heeft ook te maken met een stadium in je leven..velen hebben even nood en zijn erna weer weg. Anderen lezen alleen maar.. en dan heb je de vrienden onder elkaar die enkel nog contact hebben via andere kanalen. Ik vraag me af of een besloten groep hier verandering in zou brengen te bedenken dat velen anoniem wensen te blijven. :think:
Onze kracht is niet dat we nooit vallen, maar dat we na het vallen telkens erin slagen terug op te staan
kaat1  Vrouw

Berichtdoor Marc » zo 07 jan, 2018 18:15

Rosa schreef: Ook jonge mensen, die voor de opvoedingstaak van hun kinderen alleen komen te staan, worden steeds minder bereikt.

Zoals DenBartjes opmerkt zijn wij er wel degelijk mee bezig ....
Maar de 'jonge mensen' die je aanhaalt kunnen hier ook terecht !
Het team is volop werk aan't maken om te proberen Houvast terug wat 'actiever' te maken én hopelijk schudden we daar de mensen mee wakker.
“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”
- Robert Frost -
Marc  Man
Teamlid

Berichtdoor Prutske » ma 08 jan, 2018 09:32

kaat1 schreef:
Rosa schreef:Zouden we geen ‘gesloten facebookgroep’ oprichten ?

Er zijn mensen die onderlinge contacten houden via fb..of andere sociale media he Rosa.. en er is al een vriendengroep voor de hvr s .. maar het is een feit dat er weinig reacties komen hier. Heeft ook te maken met een stadium in je leven..velen hebben even nood en zijn erna weer weg. Anderen lezen alleen maar.. en dan heb je de vrienden onder elkaar die enkel nog contact hebben via andere kanalen. Ik vraag me af of een besloten groep hier verandering in zou brengen te bedenken dat velen anoniem wensen te blijven. :think:

Ik volg Rosa hierin. Jonge mensen gaan veel minder naar forums, maar zitten wel op Facebook. Ik heb dat al gemerkt in de groepen waarin ik zelf actief ben. Als ik denk dat iemand daar iets aan kan hebben, verwijs ik vaak naar Houvast. Maar de respons is lauw. Anderzijds is er natuurlijk ook het privacy-aspect. Of Facebook ben je minder anoniem. Bovendien zie ik - erg verontrustend - steeds meer screenshots e.d. verschijnen met berichten uit geheime, besloten... Facebook-groepen.
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)
Prutske  Niet gespecifieerd

Berichtdoor Werner » ma 08 jan, 2018 12:43

Prutske schreef:Ik volg Rosa hierin. Jonge mensen gaan veel minder naar forums, maar zitten wel op Facebook. Ik heb dat al gemerkt in de groepen waarin ik zelf actief ben. Als ik denk dat iemand daar iets aan kan hebben, verwijs ik vaak naar Houvast. Maar de respons is lauw. Anderzijds is er natuurlijk ook het privacy-aspect. Of Facebook ben je minder anoniem. Bovendien zie ik - erg verontrustend - steeds meer screenshots e.d. verschijnen met berichten uit geheime, besloten... Facebook-groepen.

Dat is exact de reden waarom Houvast tot nu toe geen Facebook groep had, en de redenen die Rosa aanhaalt is waarom er nu één zal komen. Of we het nu leuk vinden of niet, een forum als dat van Houvast (met alle privacy voordelen) interesseert een groot deel van de volgende generaties veel minder, omdat ze het gemak van sociale media gewoon zijn, en het ongemak van daar als gebruiker eigenlijk de "koopwaar" te zijn voor reclame-inkomsten nemen ze er dan maar bij.

Aan ons bij Houvast om daar binnenkort een juist evenwicht in te vinden. :wink:
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)
Werner  Man
Teamlid

Berichtdoor yksi » ma 08 jan, 2018 16:26

Ik zie als eentje van de jongere generatie (allé, ik vermoed dat velen hier mij toch nog zo zullen zien, ook al begin ik daar soms mijn twijfels over te hebben :lol: ) toch ook nog wel een voordeel in zo'n FB-groep.

Die anonimiteit kan zowel zijn voor als nadelen hebben;
Een forum is idd héél anoniem, misschien soms wel te anoniem? Ik heb van het merendeel van de leden hier geen idee wie ze zijn. Wie weet leest mijn ex, collega, baas... hier ook wel mee zonder dat ik het weet?! In zo'n FB groep zie je wel wie de leden zijn (ok, fake-profielen etc kunnen natuurlijk steeds als je echt van slechte wil bent, maar laat me dan maar even zo naîef zijn dat ik denk dat dat wel niet zal gebeuren). Indien ik dan zou merken dat een 'kennis' lid is van eenzelfde groep, kan ik mijn eventuele verhalen of reacties wel beperken tot wat ik wil dat die kennis wel of niet van mij weet. Hier heb ik geen idee van voor wie ik misschien eventueel zou moeten opletten... terwijl je via FB net omwille van het minder anonieme daar wel een beter beeld van krijgt.
yksi  Vrouw

Berichtdoor Catephia » di 09 jan, 2018 13:16

Een facebookgroep heeft inderdaad een nadeel dat je niet anoniem bent. Ik persoonlijk zou er nu (op dit moment) geen probleem meer mee hebben om zaken niet anoniem te posten, maar toen ik het forum voor eerste keer bezocht en iets postte, (nog maar half jaar geleden) had ik dat wel. ik zou mijn verhaal nooit zomaar in een groep gegooid hebben. niet enkel omwille van mij, maar ook wel omwille van privacy van mijn ex. Want als ik niet anoniem ben en er zit iemand op die ik ken, dan weet die ook meteen wie mijn ex is. En ik wil haar ook niet "slecht spreken" bij anderen die haar kennen, ik wou gewoon mijn verhaal eens kwijt (en dat blijft natuurlijk altijd ergens een eenzijdig verhaal, zonder repliek van ex).

Maar ik merk ook wel dat ik een forum minder snel bezoek. Mijn laptop gaat niet meer dagelijks aan, en ik bekijk forum wel nog op gsm, maar antwoorden doe ik minder, omdat het een stuk langer duurt en een stuk moeilijker is om iets te typen op gsm.

En sinds ik terug iemand leren kennen heb, geef ik ook toe dat de noodzaak om hier te komen kijken wat aan het afzwakken is. Maar ik lees forum nog regelmatig en soms antwoord ik eens als ik denk dat ik iets interessants te zeggen heb.
we think caged birds sing when indeed they cry
Catephia  Man

Berichtdoor All-een » ma 15 jan, 2018 23:11

Houvast was voor mij een meerwaarde net omdat het anoniem is, hoewel ik na mijn eerste post herkend werd door iemand op basis van mijn verhaal...toen schrok ik toch wel ..blijkbaar heb ik praatgrage familie :whistle: en de wereld is klein..
Ondertussen ken ik hier toch wel al een paar mensen, is het niet zo anoniem meer..maar op Facebook .. Ik volg ook een paar groepen waar soms dingen geschreven worden waarvan ik soms mijn wenkbrauwen frons, aan de andere kant denk ik dat je ook een groter en ook wel ander publiek gaat bereiken.
Iedereen maakt op zijn manier gebruik van wat internet/sociale media te bieden heeft. Je kan je wel aanpassen en afhankelijk van het medium reageer je dan of niet.
De combinatie is misschien ergens wel goed.
All-een  Vrouw

Berichtdoor linda louisa » di 16 jan, 2018 08:19

ik vind het heel jammer dat een forumgroep zoals Houvast niet aantrekt. Net dat anonieme en de topics zorgen er voor dat het geen zoveelste singlesgroep (lees datingroep) wordt.

ik vrees dat ik geen lid ga worden, daarvoor ligt het concept van Houvast me te nauw aan het hart. De vriendschappen en contacten die ik hieraan overgehouden heb zijn een pak meer waard en dieper dan diegene die ik ontwikkel in allerlei singles groepen. Daar is de prioriteit vooral een lief (voor eender wat) vinden met alle "strijd" die hieraan verbonden is, dat gevoel had ik nooit bij Houvast.

toch veel succes gewenst.
"This hole in my heart is in the shape of you and no-one else can fit it.
Why would I want them to?"
Jeanette Winterson
linda louisa  Niet gespecifieerd

Berichtdoor Marc » di 16 jan, 2018 10:56

linda louisa schreef:ik vind het heel jammer dat een forumgroep zoals Houvast niet aantrekt. Net dat anonieme en de topics zorgen er voor dat het geen zoveelste singlesgroep (lees datingroep) wordt.

ik vrees dat ik geen lid ga worden, daarvoor ligt het concept van Houvast me te nauw aan het hart. De vriendschappen en contacten die ik hieraan overgehouden heb zijn een pak meer waard en dieper dan diegene die ik ontwikkel in allerlei singles groepen. Daar is de prioriteit vooral een lief (voor eender wat) vinden met alle "strijd" die hieraan verbonden is, dat gevoel had ik nooit bij Houvast.

toch veel succes gewenst.

Content om ook een 'contra' te lezen welke we zéker ook in overweging moeten nemen :thumbup:
Merci
“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”
- Robert Frost -
Marc  Man
Teamlid

Berichtdoor nana » wo 17 jan, 2018 21:24

Zou me wel lid maken maar om er dingen te posten kom ik toch liever naar hier. Fb is meer voor on-liners en om wat te zeveren en te l*llen. Voor serieuzere onderwerpen grijp ik toch liever naar mijn oude vertrouwde hv forum...
if you're afraid to fall, you'll never fly
nana  Niet gespecifieerd

Berichtdoor Rosa » do 18 jan, 2018 11:44

Ik vind ook dat de anonimiteit hier een pluspunt is. Ik zou het forum zeker niet opdoeken! Maar ik stel alleen maar vast dat de doelgroep nog moeilijk de weg vindt. Ik zou de heftige emoties tijdens de eerste fasen na mijn scheiding niet zo hebben kunnen/durven neerpennen als dit niet semi-anoniem was geweest. Het verwoorden van die emoties, de feedback en de daaruit ontstane connecties met lotgenoten irl, hebben mij echt gebracht tot waar ik nu sta. Ik zou het spijtig vinden dat dit voor volgende ‘generaties’ niet meer mogelijk is. En ik weet wel : zij moeten het in de eerste plaats zelf doen.
Een gesloten faceboekgroep kan m.i. daarop een aanvulling of mss zelfs een toegangspoort zijn.
Strikte groepsregels en goede moderator(en) zijn een must om het gezever en gelal buiten te houden, want daar ga ik ook van lopen. Ik ken groepen waar het wel (redelijk) lukt.
Ik brainstorm maar mee, hé. Cos I :heartbeating: Houvast ! En ik wil dat het een 'levend' medium blijft, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor toekomstige :cry: lotgenoten.
Doe wel en zie niet om.
Rosa  Vrouw

Berichtdoor Aquaman » do 18 jan, 2018 17:12

Rosa schreef:Ik vind ook dat de anonimiteit hier een pluspunt is. Ik zou het forum zeker niet opdoeken! ...

Geen schrik Rosa, dat laten we zeker niet gebeuren.
Rosa schreef:Een gesloten faceboekgroep kan m.i. daarop een aanvulling of mss zelfs een toegangspoort zijn.
Strikte groepsregels en goede moderator(en) zijn een must om het gezever en gelal buiten te houden, want daar ga ik ook van lopen. Ik ken groepen waar het wel (redelijk) lukt.
Ik brainstorm maar mee, hé. Cos I :heartbeating: Houvast ! En ik wil dat het een 'levend' medium blijft, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor toekomstige :cry: lotgenoten.

De hedendaagse electronische wereld indachtig, is het vooral de bedoeling om 'Houvast' op alle mogelijke media kenbaar te maken en te houden.
Het team is volop aan het overleggen over de correcte toepassing en opvolging van de sociale media.
Veni, Vidi, Velcro...
Aquaman  Man
Teamlid

Keer terug naar Babbelplein