Tips voor Parijs?

Plaats waar je terecht kan met bedenkingen en berichten over allerhande onderwerpen

Tips voor Parijs?

Berichtdoor Mams » do 25 okt, 2018 12:18

Hallo iedereen,

Volgende week gaan wij een paar dagen naar Parijs. Een tripje dat werd uitgesteld, dat normaal in de zomer ging doorgaan. Dus ik heb toen gekeken naar wat wij gingen doen, maar ondertussen gezien dat het weer niet zo geweldig gaat zijn in Parijs. Niet dat dit me tegenhoudt om buitenactiviteiten te doen, maar heb misschien wel graag een paar binnenactiviteiten achter de hand.

Iemand tips wat te doen (binnen) met een kind van 9 jaar? Geen Louvre, te duur en ik ben er zelf al geweest. Leuke niet te dure tips gevraagd dus?

Bedankt.

Mams
Mams  Vrouw
Teamlid

Re: Tips voor Parijs?

Berichtdoor choupawapa » do 25 okt, 2018 15:01

Centre pompidou?
Mss ergens rond montmartre kleine schildertentoonstelling?
Marktjes opzoeken
Op lafayette kan je gratis tot boven en heb je uitzicht over heel Parijs
Zoo?
choupawapa  Vrouw

Berichtdoor Prutske » vr 26 okt, 2018 12:03

Hier vind je wel wat leuke tips. En hier en hier misschien ook wel.
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)
Prutske  Niet gespecifieerd

Berichtdoor Mams » vr 26 okt, 2018 13:46

Bedankt alvast voor de tips (er mogen er nog steeds komen :wink: )

Dat van Lafayette had ik zelf nog niet gezien, maar lijkt me heel leuk.

@Prutske: enkel laatste blog heb ik nog niet gelezen, dus die ga ik nog eens bekijken.

Ik heb al veel gelezen, maar soms leer je weer wat nieuw kennen. Ik denk dat ik volgende week eens mijn zoon ga laten bekijken waar hij eventueel nog naartoe wil gaan. Ik heb een paar zaken waarvan ik sowieso vind dat je die moet gezien hebben in Parijs. De rest bekijken we dan wel samen.
Mams  Vrouw
Teamlid

Berichtdoor Prutske » za 27 okt, 2018 08:29

Mams schreef:Bedankt alvast voor de tips (er mogen er nog steeds komen :wink: )

Dat van Lafayette had ik zelf nog niet gezien, maar lijkt me heel leuk.

@Prutske: enkel laatste blog heb ik nog niet gelezen, dus die ga ik nog eens bekijken.

Ik heb al veel gelezen, maar soms leer je weer wat nieuw kennen. Ik denk dat ik volgende week eens mijn zoon ga laten bekijken waar hij eventueel nog naartoe wil gaan. Ik heb een paar zaken waarvan ik sowieso vind dat je die moet gezien hebben in Parijs. De rest bekijken we dan wel samen.

Wij hebben vorig jaar een rondleiding gedaan achter de schermen van de Eiffeltoren, heel leuk vond L dat. Wel niet goedkoop en op voorhand te reserveren
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)
Prutske  Niet gespecifieerd

Berichtdoor All-een » za 27 okt, 2018 23:58

Museum magic Heb ik gedaan .. We waren toen 1 dag in Parijs, we hebben toen ook bovengronds gewandeld ipv de metro.. zo zijn we daar nog leuke binnenkoer tegengekomen..met marktje.. Was heel rustig op straat in de buurt van dat museum (november) . Uiteraard ook wél metro genomen om toeristische sites te bezichtigen..
All-een  Vrouw

Berichtdoor minoe » zo 28 okt, 2018 08:56

Mams schreef:Hallo iedereen,

Volgende week gaan wij een paar dagen naar Parijs. Een tripje dat werd uitgesteld, dat normaal in de zomer ging doorgaan. Dus ik heb toen gekeken naar wat wij gingen doen, maar ondertussen gezien dat het weer niet zo geweldig gaat zijn in Parijs. Niet dat dit me tegenhoudt om buitenactiviteiten te doen, maar heb misschien wel graag een paar binnenactiviteiten achter de hand.

Iemand tips wat te doen (binnen) met een kind van 9 jaar? Geen Louvre, te duur en ik ben er zelf al geweest. Leuke niet te dure tips gevraagd dus?

Bedankt.

Mams

Veel plezier!
Life is like photography, you use the negatives to develop
minoe  Vrouw
Teamlid

Berichtdoor heyleentje » zo 28 okt, 2018 22:27

avontuurlijke speeltuin bij Les Halles
Musée Rodin (zowel binnen als buiten)
https://www.atelier-lumieres.com/en/gustav-klimt
Sacré Coeur beklimmen
wandelen langs de Seine (tsn Louvre en Ile de la Cité leuke doe-dingen voor kinderen)

amusez-vous!
heyleentje  Vrouw

Berichtdoor minoe » ma 29 okt, 2018 17:30

heyleentje schreef:avontuurlijke speeltuin bij Les Halles
Musée Rodin (zowel binnen als buiten)
https://www.atelier-lumieres.com/en/gustav-klimt
Sacré Coeur beklimmen
wandelen langs de Seine (tsn Louvre en Ile de la Cité leuke doe-dingen voor kinderen)

amusez-vous!

Of de torens van Notre Dame beklimmen gelijk Quasimodo , vooraf de Disney film nog es bekijken :whistle:
Een stokbrood en goed stuk kaas kopen en picnickje ( goed ingeduffeld) langs de Seine houden.
s’avonds eens in de buurt van den Eiffeltoren wandelen ( mooi verlicht ) en rond 22u gaan de lichtjes ff flikkeren dacht ik
Wij hebben de Arc de Triomphe beklommen van waaruit je geweldig mooi zicht hebt op de straten rondom en ge moet daar zeker eens de auto.s volgen van bovenuit..gekkenwerk met al die straten die daar op uitkomen
Life is like photography, you use the negatives to develop
minoe  Vrouw
Teamlid

Berichtdoor azer » di 30 okt, 2018 20:53

Wij waren er eerder dit jaar en onze topper was: Paris by bike. De kidstour.
Een paar uur fietsen en de leukste plekjes ontdekken al spelend - echt keikeitof!
azer  Vrouw
Teamlid

Berichtdoor Mams » di 30 okt, 2018 21:31

azer schreef:Wij waren er eerder dit jaar en onze topper was: Paris by bike. De kidstour.
Een paar uur fietsen en de leukste plekjes ontdekken al spelend - echt keikeitof!

Fietstocht werd gereserveerd :wink: Wel bij een andere waar ik zelf al goede ervaringen mee heb gehad.
Mams  Vrouw
Teamlid

Berichtdoor Mams » zo 04 nov, 2018 21:08

Dank je wel voor de tips allemaal. We zijn ondertussen reeds geweest. Achteraf zijn er zaken die ik anders zou gedaan hebben, maar is dit niet altijd zo. :think: Humeur zoon was eerder wisselvallig helaas :achja:, maar het was oké in het algemeen.

Overnachting via Airbnb was heel goed meegevallen. We hebben vooral sightseeing gedaan, en nergens echt op of in geweest (duur, lange wachtrijen)
Dag 1: galerie Lafayette (supertip !), Eiffeltoren, langs de Seine gelopen, Notre-Dame, Louvre
Dag 2: fietstocht Baja Bikes, Sacré Cœur, s avonds boottocht (verlichte Eiffeltoren)
Dag 3: Eurodisney. Dit vonden wij eerder teleurstellend en overweldigend. Ontzettend druk, heel lange wachtrijen (ook voor eten, wc). Toen wij Park beetje doorgelopen zijn en hier en daar wel iets gedaan wilden we die fastpass eens proberen (versnelde wachtrij) maar toen kon je het al niet meer. Hier hadden we dus meer van verwacht.

Ik had wat meer willen doen, maar in namiddag was het wat regenachtig waardoor we blij waren als we naar de kamer gingen. Het is ons alvast gelukt. :wink:
Mams  Vrouw
Teamlid

Keer terug naar Babbelplein