Music for Houvast? Vraag een plaatje aan en steun onze VZW!!! HET KAN BINNENKORT

Verjaardagsfeest

Plaats waar je terecht kan met bedenkingen en berichten over allerhande onderwerpen

Verjaardagsfeest

Berichtdoor Gobi » zo 02 dec, 2018 17:50

Even stoom afblazen.

Vandaag ontdekt dat feestje van nichtje volgende zondag is. Toen ik aangaf dat ik het altijd zeker drie maanden van op voorhand moet doorgeven, was het antwoord : Tja, je weet toch dat het dan is, want dan is ze geboren.

Inderdaad een geldige reden, alleen besloot diezelfde moeder een week geleden een citytrip naar Rotterdam mee te doen met markant. Toen ik dezelfde reden aanhaalde voor dochters verjaardag op dat moment, was de mededeling van mijn vader : daar kunnen we geen rekening mee houden. De verjaardag moet dan maar verplaatst worden. Een excuus dat de zus waarvan sprake ook al gebruikte voor verjaardag van dochter in het verleden.

Toen ik dit terugkaatste, was het opeens geen excuus meer.

Ik heb op zich geen probleem met het verplaatsen met verjaardagen. Alleen hoe langer hoe meer met de twee maten en gewichten....
"Nee zeggen vanuit je diepste overtuiging is beter dan ja zeggen om te behagen, of erger nog, om moeilijkheden te vermijden." M. Gandhi
Gobi  Vrouw

Re: Verjaardagsfeest

Berichtdoor Prutske » ma 03 dec, 2018 10:27

Dan ga je toch gewoon niet? Eerlijk gezegd, ik geef dit soort dingen ook geen drie maanden op voorhand door. Ik heb er een hekel aan om zo lang voordien te moeten plannen, kan dat ook niet omwille van onze job. Bovendien weet je nooit of er nog iets anders uit de bus komt. Ik begrijp dus best dat je zus met Markant mee wil, maar zou er geen rekening mee houden voor het verjaardagsfeest van je kindje. Jij bepaalt de datum, wie zin heeft en kan, komt. Wie verhinderd is, jammer.
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)
Prutske  Niet gespecifieerd

Berichtdoor Werner » ma 03 dec, 2018 12:37

Gobi schreef:Alleen hoe langer hoe meer met de twee maten en gewichten....

Sommige mensen slagen er nu éénmaal niet in om de discipline die ze van anderen verwachten zelf ook toe te passen. :roll:

De principes toepassen die Prutske beschrijft is de enige manier om het leefbaar te houden.
Ter illustratie: mijn ouders proberen om elk jaar de familie bij elkaar te krijgen rond nieuwjaar. Zolang er enkel met de vier kinderen moest worden afgesproken lukte dat nog net (soms met veel moeite), maar nu de negen kleinkinderen volwassen zijn en zelf al kinderen hebben is dat onbegonnen werk geworden. Dus wordt er een datum geprikt en geldt: wie kan, die komt, en wie niet kan, pech.
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)
Werner  Man
Teamlid

Berichtdoor Gizmo » ma 03 dec, 2018 15:45

hier ook het zelfde.
Op 28 december viert de familie van mijn vriend kerstfeest. Nu is dit dus op een vrijdag en wij hebben een lang weekend Nederland gepland.
Toch een compromis gezocht en gemeld dat wij enkel voor de aperitief komen en dan doorrijden naar Nederland en wij voor drank en hapjes zullen zorgen.
Antwoord van de zus van mijn vriend. Zo jammer, dan is ONZE familie dan toch niet zo belangrijk voor jullie.
Jah, dan is het al gedaan hoor voor mij. Dan ga ik liever onmiddellijk door naar Nederland. Dit zijn kosten en moeite gespaard.
En nu...vooruit! (J. Cardijn)
Gizmo  Vrouw

Berichtdoor Gobi » ma 03 dec, 2018 19:05

Het is ondertussen wel al wat bekoeld.

Het is niet de zus die op reis gaat. Het zijn mijn ouders en dus mijn moeder die op reis gaat. Het is ook mijn moeder die het argument aanhaalde dat ik wist dat het feestje dan lag, omdat nichtje dan geboren is, maar die terzelfdertijd dat argument niet laat opgaan voor zichzelf bij de verjaardag van haar andere kleindochter. Die vaststelling sneed dus wel even en al helemaal toen ze haar fout niet kon toegeven en zich hiervoor excuseren. Wat al veel had opgelost.

Betrokken zuslief is wel de meter van mijn dochter. Die eveneens bovenstaande argument al gebruikte voor verjaardagen van haar metekind. Ervaring leert dat dit omgekeerd meestal niet pakt.

Het is inderdaad zoals Werner aangeeft. Sommigen zijn strenger voor anderen dan voor zichzelf. Ik Know en kan het vaak wel plaatsen, alleen nu even niet. Heb toch echt
Even moeten wenen. Om mijn eigen moeder waar ik meestal een goede band mee heb zo te zien reageren.
"Nee zeggen vanuit je diepste overtuiging is beter dan ja zeggen om te behagen, of erger nog, om moeilijkheden te vermijden." M. Gandhi
Gobi  Vrouw

Keer terug naar Babbelplein