Wetsvoorstel over rechten van plusouders

Hier kun je persberichten plaatsen die nauw aansluiten bij het thema "alleenstaand ouderschap".

Wetsvoorstel over rechten van plusouders

Berichtdoor Werner » vr 06 apr, 2018 10:50

Het Nieuwsblad: "Plusouders: ze helpen mee opvoeden, maar hebben niets te zeggen"

Op het eerste zicht klinkt het huidige voorstel als een ingewikkelde oplossing voor mij.

... minister van Justitie Koen Geens (CD&V) heeft een studie besteld bij de UHasselt over de rechten van plus­ouders en groot­ouders. In mei zou die er moeten zijn.

Benieuwd wat er in die studie zal staan.
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)
Werner  Man
Teamlid

Re: Wetsvoorstel over rechten van plusouders

Berichtdoor Bart » vr 06 apr, 2018 12:26

Het wetsvoorstel komt van Sabien Lahaye-Battheu. Tenzij de tekst van wetsvoorstellen ergens online te vinden is, denk ik dat dit de meest 'officiële' beschrijving van het wetsvoorstel is:

http://www.sabien-lahaye-battheu.be/nl/ ... ders-.html

Kwestie dat we weten waarover we juist discussiëren ;-)
Bart  Man

Re: Wetsvoorstel over rechten van plusouders

Berichtdoor Werner » ma 09 apr, 2018 16:30

Bart schreef:Tenzij de tekst van wetsvoorstellen ergens online te vinden is, ...

De volledige tekst van alle ingediende stukken staat op de website van De Kamer (dat lijkt me nogal logisch in een democratie) - voor dit voorstel heb ik nog geen tekst gevonden in de lijst, dus het zal nog "in de pijplijn" zitten.
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)
Werner  Man
Teamlid

Keer terug naar Vers van de pers