Zaterdag 30 juni 2018 - Houvast wordt 15 - allen naar de BBQ!!! (klik voor meer info)

Allenstaande ouders kwetsbaar voor armoede

Hier kun je persberichten plaatsen die nauw aansluiten bij het thema "alleenstaand ouderschap".

Allenstaande ouders kwetsbaar voor armoede

Berichtdoor Werner » do 17 mei, 2018 13:42

Alleenstaanden en huurders zijn nog altijd kwetsbaarder voor armoede (VRT nieuws)

Bij alleenstaande ouders zit bijna 40% in de risicogroep. Dat cijfers heeft een paar jaar gedaald, maar is nu weer even hoog als tien jaar geleden. Het ligt ook veel hoger dan bijvoorbeeld bij gezinnen met twee ouders en twee kinderen, waar amper 8,5% risico loopt.

Dat is hallucinant. :shock:
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)
Werner  Man
Teamlid

Re: Allenstaande ouders kwetsbaar voor armoede

Berichtdoor Bruno » do 17 mei, 2018 19:52

Inderdaad.
Ik denk dat je als alleenstaande ouder gewoon moeilijk tegenslagen het hoofd kan bieden.
Still Alive
Bruno  Man

Re: Allenstaande ouders kwetsbaar voor armoede

Berichtdoor mti » di 29 mei, 2018 15:08

Ik schrik daar niet van, als je weet wat is het minimum nettoloon is in sommige sectoren.
Dat hoogopgeleiden automatisch meer verdienen, klopt ook niet. Sommige branches (vrije beroepen) blijven jarenlang beroep doen op schijnzelfstandigen, stagiairs en pas afgestudeerde werkzoekenden. Ik werk jammergenoeg in zo'n branche. En herscholen is ook geen optie als je de enige kostwinner bent...
mti  Niet gespecifieerd

Keer terug naar Vers van de pers