Gescheiden vrouwen voelen zich gelukkiger dan mannen

Hier kun je persberichten plaatsen die nauw aansluiten bij het thema "alleenstaand ouderschap".

Gescheiden vrouwen voelen zich gelukkiger dan mannen

Berichtdoor Aquaman » di 25 sep, 2018 21:20

Afbeelding

'Gescheiden vrouwen voelen zich gelukkiger dan gescheiden mannen'
Vrouwen voelen zich na een echtscheiding gelukkiger dan mannen. Dat blijkt althans uit een rondvraag van het lifestyleblad Style, dat meer dan duizend Britten aan de tand voelde over hun herwonnen vrijgezellenleven.

Het blad legde 1.060 gescheiden mannen en vrouwen, met een gemiddelde leeftijd van 54 jaar, dertig vragen voor over hun leven na een stukgelopen huwelijk. Uit de antwoorden blijkt dat meer dan de helft van de vrouwen (53 procent) gelukkiger was na de scheiding, tegenover minder dan een derde (32 procent) van de mannen. Gescheiden dames gebruikten meer positieve woorden zoals “blij” en “opgetogen” als ze over de breuk vertelden. Mannen daarentegen kozen meer voor negatieve woordenschat en omschreven het stukgelopen huwelijk vaker als een “mislukking” of “teleurstelling”.

Denken aan de ex

De rondvraag toonde ook aan dat vrouwen zich na een huwelijksontbinding gelukkiger voelen dan mannen. Ruim 61 procent vindt het leven als single leuk, bij mannen is dat maar 47 procent. De ondervraagde mannen (30 procent) gingen wel sneller een nieuwe relatie aan, maar 17 procent gaf toe dat ze in de nieuwe romance nog gevoelens koesterden voor hun ex. Van de vrouwen in een nieuwe relatie dacht slechts 8 procent nog regelmatig aan de ex-partner.

Als voornaamste reden om uit elkaar te gaan werd “een sterk veranderde partner” opgegeven (49 procent). Zich ongelukkig voelen in de relatie en gevoelens koesteren voor een ander vervolledigen de top drie oorzaken van een breuk. Een kleine 14 procent van de respondenten legt de schuld van de relatiebreuk volledig bij zichzelf.

Bron: Het Nieuwsblad

Is dat zo?
Hebben jullie dit ook zo ervaren of is dit slechts een verschijnsel?

Je kan deze discussie ook verder voeren/volgen in onze facebookgroep
Veni, Vidi, Velcro...
Aquaman  Man
Teamlid

Re: Gescheiden vrouwen voelen zich gelukkiger dan mannen

Berichtdoor All-een » wo 03 okt, 2018 19:12

Denken aan m'n ex doe ik nog.. maar dan wel in functie van de kinderen.. zou ik geen kinderen hebben zou ik waarschijnlijk ook wel eens aan hem denken, maar 't zou al veel minder frequent zijn..
Gelukkiger.. denk het wel ... toen wij zogezegd "samen" waren was ik meer alleen.. ik ging volledig voor mijn kinderen... hij was er nu eenmaal (maar fysiek en mentaal ook heel vaak niet). Nu doe ik véél meer met véél minder geld.. op een andere manier dus. Emotioneel had ik totaal geen binding meer met hem (en hij ook niet meer met mij).
't Belangrijkste wat mij toch wel gelukkig maakt zijn alle mensen die ik sindsdien heb leren kennen en waarvan er velen zijn die op de een of andere manier een meerwaarde aan mijn leven geven.
Vooral positief dus...
All-een  Vrouw

Re: Gescheiden vrouwen voelen zich gelukkiger dan mannen

Berichtdoor Schmeiden » vr 05 okt, 2018 09:41

All-een schreef:Denken aan m'n ex doe ik nog.. maar dan wel in functie van de kinderen.. zou ik geen kinderen hebben zou ik waarschijnlijk ook wel eens aan hem denken, maar 't zou al veel minder frequent zijn..

Had ik geen kinderen, dan was die wonde niet elke keer opengetrokken, omdat ik er niet elke week meer mee in aanraking meer moet komen. Nu, met kinderen, zit er iemand aan de andere kant die de kinderen soms gebruikt om te proberen deel uit te maken van mijn leven.
En voorlopig lukt dat nog teveel naar mijn zin. Maar het is moeilijk om mezelf ertoe te zetten er niet aan te denken.
Het is moeilijk om niet aan die groene pinguin te denken als iemand je zegt dat je het niet mag doen.
Nie mój cyrk, Nie moje malpy | Not my circus. Not my monkeys.
Schmeiden  Man

Keer terug naar Vers van de pers