Music for Houvast? Vraag een plaatje aan en steun onze VZW!!! HET KAN BINNENKORT

Tablet met of zonder 4G

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.

Tablet met of zonder 4G

Berichtdoor Katia » zo 29 jul, 2018 22:39

Hallo,

Mijn tablet heeft het, na 5jaar, begeven ttz ze heeft geen vrij geheugen meer en werkt traag en internet explorer werkt nog amper/reageert niet meer.

Nu vroeg ik me af hoe het tegenwoordig zit met het bereik van tablets en of het zinvol is een tablet met 4G (met prepaid kaartje) aan te schaffen.
Ik gebruik ze meestal thuis via wifi.

Maar hoe zit het met het bereik als er geen wifi voorhanden is. Met mijn vorige tablet gebruikte ik dan de homespot maar is wrslk niet zo "veilig"
Met mijn smartphone kan ik op 4G en dat werkt goed en iemand vertelde me dat ik de tablet zou kunnen verbinden met de smartphone om zo op internet te kunnen. Maar werkt dit goed?

Alvast dank voor jullie reacties.

Katia
Katia  Vrouw

Re: Tablet met of zonder 4G

Berichtdoor All-een » ma 30 jul, 2018 19:25

Als je continu op jouw 4G zit zal dit denk ik toch wel wat kosten.. hangt natuurlijk af van wat je doet.. Je kan een ander mobiel toestel aansluiten op jouw 4G die dat dan als Wifi ziet. Belangrijk als je dat doet is dat jouw automatische downloads/uploads die meestal ingesteld zijn enkel via Wifi te doen dan eigenlijk via jouw 4G gaan (want toestel denkt dat het Wifi is).

Hoe dit moet weet ik niet, maar denk dat je dit wel kan googelen.

Het is raar dat jouw Wifi op jouw toestel niet werkt, misschien gebruikt jouw toestel een ander wifi netwerk dan dat hij zou moeten gebruiken (was bij mij een tijdje het geval, geen idee waarom het gewijzigd was - ik zit altijd op mijn thuisnetwerk). Eens controleren of je effectief op het juiste wifi-netwerk zit.
All-een  Vrouw

Berichtdoor Lonely Planet » di 31 jul, 2018 14:02

Je kan idd de (gelijk welke tablet) verbinden met je smartphone om dan te internetten, de zoon doet dat regelmatig bij mij op de Gsm.
Echter goed navragen wat je 4G kost bij de provider, ik moet het gelukkig niet zelf betalen maar de rekening kan serieus oplopen zeker als het is om filmpjes te kijken.
Ik weet niet hoe.....
Lonely Planet  Man

Berichtdoor Gobi » di 31 jul, 2018 18:39

je kan ook gewoon een tablet met 4G kopen. Je koopt er een simkaart (voor tablet) bij en als je bij dezelfde provider neemt heb je voor 5 euro extra een zelfstandig werkende tablet. Hier heb ik er zo eentje. Alleen maar praktisch.
"Nee zeggen vanuit je diepste overtuiging is beter dan ja zeggen om te behagen, of erger nog, om moeilijkheden te vermijden." M. Gandhi
Gobi  Vrouw

Berichtdoor Katia » ma 20 aug, 2018 22:14

Dank voor jullie reacties.
Het is er uiteindelijk eentje zonder 4G geworden.
Katia  Vrouw

Keer terug naar Hoe?Zo!