Fysieke geheugendump.

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Iggy

Fysieke geheugendump.

Bericht door Iggy » 13 nov 2008, 10:41

Het volgende deed zich voor: Ik kreeg opeens een blauw scherm met een hoop uitleg. Fysieke Geheugendump.
Ik hen de PV opnieuw opgestart en hij was supertraag.
Defragmentatie duurde uren.
Ben naar een herstelpunt in het verleden gegaan.
Schijfopruiming blijft steken op 3 groene blokjes.
Mijn mails op hotmail kan ik niet meer bekijken.
Weet er iemand een oplossing.

Iggy
Wees jezelf en relativeer, wees zoals een veer :-)

Iggy

miaauw

Bericht door miaauw » 13 nov 2008, 10:56

format C:

Iggy

Bericht door Iggy » 13 nov 2008, 11:10

Dan ben ik alles kwijt! Als hij crasht ook, ik weet het. Wat is de goedkoopste manier om alles nu ergens op te slaan in geval van? En in dat geval hoe voer je een format C uit?

Iggy

Iggy

miaauw

Bericht door miaauw » 13 nov 2008, 11:16

Nieuwe schijf erin steken, op die nieuwe een "verse windows" zetten en deze als "master= hoofdschijf" steken, de oude schijf (die nu aant crashen is btw) als "slave= tweede schijf, bereikbaar via de nieuwe master" steken.

Probleem opgelost, je data is er nog, en je kan er aan via de nieuwe schijf, dan kan je ook rustig opkuisen en je data overzetten naar de nieuwe schijf.

Dit alles uiteraard gezegd zijnde dat er een mogelijkheid is om een nieuwe schijf te steken in je pc.

Miaauw

Nathesi

Bericht door Nathesi » 13 nov 2008, 11:23

Denk dat je er best iemand anders naar laat kijken die weet hoe je nieuwe schijven plaatst en windows installeert en zo...
Op een dag ontmoetten Vriendschap en Liefde elkaar. Liefde vroeg: "Waarom besta jij, terwijl ik al besta?"
Vriendschap glimlachte en zei: "Om een glimlach te brengen waar jij tranen achterlaat"

130718

Bericht door 130718 » 13 nov 2008, 12:10

miaauw schreef:Nieuwe schijf erin steken, op die nieuwe een "verse windows" zetten en deze als "master= hoofdschijf" steken, de oude schijf (die nu aant crashen is btw) als "slave= tweede schijf, bereikbaar via de nieuwe master" steken.

Probleem opgelost, je data is er nog, en je kan er aan via de nieuwe schijf, dan kan je ook rustig opkuisen en je data overzetten naar de nieuwe schijf.

Dit alles uiteraard gezegd zijnde dat er een mogelijkheid is om een nieuwe schijf te steken in je pc.

Miaauw
amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai da's pas chinees :lol:

Geplaatst na 22 seconden:
Nathesi schreef:Denk dat je er best iemand anders naar laat kijken die weet hoe je nieuwe schijven plaatst en windows installeert en zo...
da's een betere optie :lol: :lol:

miaauw

Bericht door miaauw » 13 nov 2008, 12:11

dropke schreef:
miaauw schreef:Nieuwe schijf erin steken, op die nieuwe een "verse windows" zetten en deze als "master= hoofdschijf" steken, de oude schijf (die nu aant crashen is btw) als "slave= tweede schijf, bereikbaar via de nieuwe master" steken.

Miaauw
amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai da's pas chinees :lol:

Geplaatst na 22 seconden:
Nathesi schreef:Denk dat je er best iemand anders naar laat kijken die weet hoe je nieuwe schijven plaatst en windows installeert en zo...
da's een betere optie :lol: :lol:
Euh, ik probeer het nog zo schoon in zijn "mens" neer te tikken, sommige dingen kan je gewoon niet anders uitleggen hoor.

Mijne X noemde dat "de truc met de duif" mss is dat beter verstaanbaar?

Nathesi

Bericht door Nathesi » 13 nov 2008, 12:15

miaauw schreef:Euh, ik probeer het nog zo schoon in zijn "mens" neer te tikken, sommige dingen kan je gewoon niet anders uitleggen hoor.
Ik vind dat je dat heel mooi vertaald hebt ;)
Denk alleen dat een complete leek er beter gewoon niet aan kan beginnen.
Op een dag ontmoetten Vriendschap en Liefde elkaar. Liefde vroeg: "Waarom besta jij, terwijl ik al besta?"
Vriendschap glimlachte en zei: "Om een glimlach te brengen waar jij tranen achterlaat"

miaauw

Bericht door miaauw » 13 nov 2008, 12:30

Nathesi schreef:
miaauw schreef:Euh, ik probeer het nog zo schoon in zijn "mens" neer te tikken, sommige dingen kan je gewoon niet anders uitleggen hoor.
ik was ook ooit leek hoor, tot mijn ex de pc van de kids uiteen haalde en tegen mij vertelde dat ik maar moest zorgen dat het werkte of de zure blikken trotseren :wink:

Iggy

Bericht door Iggy » 13 nov 2008, 12:50

Iemand vragen zal het beste zijn. Maar wie. Wat kost zo'n schijf?

Iggy

Iggy

131213

Bericht door 131213 » 13 nov 2008, 13:20

Nathesi schreef:
inderdaad... volledig chinees. Ik denk niet zoals een computer (zoals in die topic over ASS)

miaauw

Bericht door miaauw » 13 nov 2008, 13:39

Iggy schreef:Iemand vragen zal het beste zijn. Maar wie. Wat kost zo'n schijf?

Iggy
Hangt er vanaf wat je moet hebben he Iggy, Hoe oud is je pc, hoe groot is je huidige schijf (als je pc al wat ouder is heeft het geen enkel nut om een te grote schijf erin te vijzen, die word toch niet gans gelezen dan.

Goed mogenlijk dat degene die je helpt nog wel een en ander liggen heeft dan (als ik zie hoe dat soort dingen hier toch altijd in stock zijn in de garage) en dat kost je niet veel.

Greetz Miaauw

Geplaatst na 5 minuten 9 seconden:
emmy2 schreef:
Nathesi schreef:
inderdaad... volledig chinees. Ik denk niet zoals een computer (zoals in die topic over ASS)
tja, het zal mijn "licht-autistisch " trekje dan weer zijn zeker?
:wink:

alhoewel, dan zou het "lezen" als "als je nu een nieuw HD in je BAK steekt en je zet dit als Master en de Oude als SLAVE, dan kan je een FILTRANSFER doen van alle MAINDATA die je nog denkt te DEPLOYEN op je nieuwe HD.

Ist S-ata of Atta? of mss Scussi? (spelfout i know) "

zo beter?

Troost je Emmy ik snap geen yota van achitecturale begrippen, ieder zijn beroep he.

Greetz Miaauw

leeuw

Bericht door leeuw » 13 nov 2008, 16:08

bij ons kost het in de pc winkel 50 euro om je computer helemaal opnieuw te installeren en je bestanden die je nodig hebt plaatsen ze er terug op .
Beter dat geven dan er zelf aan te prutsen als je er niks van kent

miriam

Bericht door miriam » 13 nov 2008, 16:34

nieuwe schijf ik moest daarvoor een paar weken terug 60 euro geven.
+instal xp.

(bracht niet op ze ,hij moet weer binnen)

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 13 nov 2008, 17:26

Op voorwaarde dat je huidige schijf effectief stuk aan het gaan is, moet je een nieuwe schijf steken, anders niet uiteraard.

Begin al eens met een DOS-venster te openen ==> start ==> uitvoeren ==> typ in "cmd" (zonder de "). Er opent een DOS venster nu:

Daar tik je: "chkdsk c: /f/r" (opnieuw zonder de ")

Normaal zal je pc zeggen dat de schijf niet in een exclusief proces kan geopend worden en je voorstellen om de schijfcontrole uit te voeren bij de volgende reboot. Je kiest dan ja en herstart de pc.

Dit kan enige tijd duren hoor.

Je schijf wordt nu volledig gecontroleerd en slechte sectoren worden als "bad" gemarkeerd en zullen niet meer gebruikt worden. Eventuele gegevens op die slechte sectoren ben je wel kwijt als ze niet kunnen gerecupereerd worden door de chkdsk. (Anders ook hoor ==> crashen van pc :))

Je kan ook indien je weet welke harde schijf je momenteel hebt, merk + exact type, van de producent een disk check programma downloaden en runnen, dat programma doet een volledige diagnose van je harde schijf.

Je kan steeds het programma everest home edition eens installeren en de gegevens van je pc copiëren en hier plaatsen, zo hebben we een idee van wat je pc juist bevat.
Dank aan Aquaman schreef:Gebruiksaanwijzing:
1. Download en installeer het programma,
2. Open het programma
3. Klik op het + teken voor computer,
4. Klik nu op overzicht.
4. Nu klik je in het rechter scherm met de rechter muisknop en kies alles kopiëren

Plak deze gegevens in je volgende bericht hier op het forum.

Grtz,

Nic

Yellow

Bericht door Yellow » 13 nov 2008, 23:29

Je kan ook hier eens kijken Iggy :-)

www.youtube.com/watch?v=sx-tTMIByb8

" de computer is je vriend "

Iggy

Bericht door Iggy » 14 nov 2008, 10:44

De laatste uitleg die Miaauw schrref versta ik beter dan de eerste. Raar.
Ik ga eerst proberen wat Nick voorstelt, die 'chdsk'. Voor de rest kijk ik nu alleen mijn mailtjes na kom hier eens kijken en zet hem af. Mss beperk ik zo de schade tot het opgelost is.
Dus Yellow naar jouw link heb ik niet gekeken, ik doe niets anders meer open. Later eens, het zal toch voor te lachen zijn. :wink:
Bedankt.

Iggy

Geplaatst na 36 minuten 11 seconden:

chkdsk/f/r uitgevoerd opnieuw opgestart, blauw scherm dat hij alles aan het schekken was. Alles nam maar een paar minuutjes in beslag ( :? ). Als ik nu naar beneden scroll gaat het toch zonder haperen.
Wat ik ook gekregen is: Kan shkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Toch is het volgens mij iewat gelukt of niet.

Iggy

Geplaatst na 9 minuten 39 seconden:

Schijfopruiming blijft nog steeds steken op drie groene blokjes. Mijn PC is ongeveer vijf jaar oud, om op een vraag te antwoorden. Ik ga schijfopruiming laten draaien, mss heeft het meer tijd nodig. Daar dat progamma van Nick proberen. Nu moet ik weg.
Iggy

miaauw

Bericht door miaauw » 14 nov 2008, 10:58

schijfopruiming is BS, dat werkt niet, dus leg maar stil.

Eerst en vooral die chkdsk uitvoeren

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 14 nov 2008, 12:04

Iggy,

Zoals Miaauw schrijft, die schijfopruiming is nergens voor nodig aangezien ik meende in je 1e bericht gelezen te hebben dat je harde schijf nog 89% vrij is.

Groetjes,

Nic

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 14 nov 2008, 13:02

miaauw schreef:schijfopruiming is BS, dat werkt niet, dus leg maar stil
En CCleaner is beter. :wink:
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

Plaats reactie