vraag voor spelletjes fanaten ps2 of 3

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Nickyboy

vraag voor spelletjes fanaten ps2 of 3

Bericht door Nickyboy » 14 nov 2008, 17:44

heykes iedereen,
ik zou dus een playstation 2 of 3 willen aankopen
alleen geraak ik er niet uit welk..

beide hebben voor en nadelen..

bvb
playstation 2:
prijs : ok
veel spelletjes alle leeftijden ook 3+
nadeel:
bestaat al 8 jr, geen bleuray, buzzers niet draadloos enz

playstation 3
prijs is wel dubbele.
blu- ray, geheugen van 40,80 of 150 giga
beter grafisch dan de ps2
draadloos wat ik wel belangrijk vind
nadeel:
nog niet zoveel spelletjes en doelgroep is nog niet voor de kleintjes..

ik zit op de twijfel dus.
wie raad en ook voordeel en nadelen kan geven doe maar hé.
Laatst gewijzigd door Nickyboy op 14 nov 2008, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Prutske

Bericht door Prutske » 14 nov 2008, 18:34

Nickyboy, ik vermoed dat er de komende jaren vooral nog spelletjes voor de PS3 zullen uitgebracht worden, en die zal je allicht niet allemaal op de vorige versies kunnen gebruiken.
Als het je enkel om draadloze 'bakjes' gaat: die bestaan wel voor de PS2, je moet er dan wel batterijen insteken.

Volgens mij kan je de meeste spelletjes van PS2 en PS1 wel op de PS3 gebruiken. Ik zou dus voor de nieuwe versie gaan. Maar als je die voor R wil kopen: hij is nog wel erg klein. De mijne zijn er pas de laatste twee jaar echt mee beginnen spelen (ze zijn nu 9), terwijl hij hier al langer stond.

Geplaatst na 1 minuut 3 seconden:

Als het hem niet voor de Sint of Nieuwjaar wil kopen, zou ik zelfs nog even wachten. Het zou me niets verbazen als de prijzen binnen een paar maanden zakken
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Nickyboy

Bericht door Nickyboy » 14 nov 2008, 18:44

thanks pruts

het is idd een beslissing die ik zou nemen en aankoop op langere basis

ben momenteel effe op de site van playstation aan zien
ivm leeftijd, als spelletjes van ps 2 op 3 kunnen dan zal hetgene hij wou..
bvb buzzer jungle party en alles van bob de bouwer enz die verkrijgbaar is voor ps 2 op de 3 gaan dus

voordeel da ik doe, blu-ray ... zelf ook spelletje natuurlijk
was gedacht om iets te kopen die lange tijd meegaat..
en niet achter dag of 2 in de hoek ergens ligt..

Geplaatst na 53 seconden:
prutske2005 schreef:Als het hem niet voor de Sint of Nieuwjaar wil kopen,
zou voor beide zijn zulle sint en Nieuwjaar :D
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Prutske

Bericht door Prutske » 14 nov 2008, 18:51

Voor die spelletjes wel best even informeren in de winkel ook hé :wink: Maar wij gebruiken hier op de PS2 ook nog spelletjes van de PS1
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Motje

Bericht door Motje » 14 nov 2008, 19:36

Mijn zoon zegt hier ook dat de spelletjes vd PS2 ook op de PS3 kunnen.
Maar zoals Prutske al zei, mss best even informeren in de winkel. :wink:

Nickyboy

Bericht door Nickyboy » 19 nov 2008, 20:42

zouden u geloven dat ik er uit was maar nu niet meer

effe update, Ps 2 spelletjes kunnen dus niet op PS 3 gespeeld worden
allee de nieuwere versies toch niet.

dus ja, ik blijf twijfelen dus..
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Thorvald

Bericht door Thorvald » 20 nov 2008, 06:27

Nickyboy schreef:zouden u geloven dat ik er uit was maar nu niet meer

effe update, Ps 2 spelletjes kunnen dus niet op PS 3 gespeeld worden
allee de nieuwere versies toch niet.

dus ja, ik blijf twijfelen dus..
Van waar heb jij deze info nick? De games van playstation 2 gaan op de drie versie zolang je de goedkoopste versie niet neemt de 40 gig versie dus ,eens hoger en duurder kan je de games gebruiken van de playstation_2 ! Zo heb ik het toch altijd gehoord.

Voor de gasten zelf is een 2 al meer dan genoeg zunne ,die weten het verschil nog niet op die leeftijd en amuzeren hen rot op dat ding ,overweeg mischien een nintendo DS ? Daar speelt mijn zoon zeer graag op en kan je overal mee nemen (zelfde leeftijd)....

Bleu_Ray staat nog in zijn kinderschoenen en zal de eerste jaren nog niet doorbreken vrees ik ,ook zal het verschil in beeld van een 3 maar goed merkbaar zijn als je een high_Difinition tv hebt ....

Ga je voor een DS ,kijk dan eens op het net naar de voordelen van een N5 of R4 adapter !

jocco

Bericht door jocco » 20 nov 2008, 11:13

Dag Nickyboy

Ik sluit me aan bij Thorvald. Ik heb thuis een PS2 en mijn zoon vindt dat super en er is een ruime keuze aan spelletjes. Bovendien blijven er nog steeds nieuwe op de markt kopen.

Pluspunt is ook dat je heel veel tweedehandsspelletjes kan kopen, bijv. in game mania. Daar is echt een massa keuze aan 2e hands games voor de kinderen.

PS3 vind ik eigenlijk meer voor echt grote kinderen. Vooral de graphics zijn beter.

groeten, jocco

Nickyboy

Bericht door Nickyboy » 20 nov 2008, 12:40

Thorvald schreef: Van waar heb jij deze info nick? De games van playstation 2 gaan op de drie versie zolang je de goedkoopste versie niet neemt de 40 gig versie dus ,eens hoger en duurder kan je de games gebruiken van de playstation_2 ! Zo heb ik het toch altijd gehoord.
Volgens info van persoon bij Gamemania en ergens anders gaat dit alleen op de eerste versies van PS3
namenlijk de 60 gig versie.
Thorvald schreef: Bleu_Ray staat nog in zijn kinderschoenen en zal de eerste jaren nog niet doorbreken vrees ik ,ook zal het verschil in beeld van een 3 maar goed merkbaar zijn als je een high_Difinition tv hebt ....

Wel moet lukken ik zit in de sector ivm Blu-ray, en die komt er door hoor..
en grafish is PS 3 idd stukken beter.
Ook ga ik toch een HD Tv aankopen binnenkort dus..
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Motje

Bericht door Motje » 20 nov 2008, 12:42

Mijn zoon heeft toch ook al spelletjes vd ps2 op de ps3 gespeeld bij een vriend van hem. Het zal er mss idd vanaf hangen welk model je koopt...
Dat van die nintendo ds is ook geen slecht idee. Wij hebben er ook één en ik heb via een collega een kaartje kunnen kopen voor een €45 waar je een hoop spelletjes kan opzetten die je download via het internet. Dat kaartje kan je kopen op e-bay. Een spelletje kost tussen de €25 en de €50 en nu heb ik een paar honderd spelletjes voor de kostprijs van dat kaartje... Op het kaartje kunnen een veertigtal spelletjes dacht ik, de andere spelletjes staan op schijfjes en er wordt al eens afgewisseld :wink:

Thorvald

Bericht door Thorvald » 20 nov 2008, 16:29

Motje schreef:Mijn zoon heeft toch ook al spelletjes vd ps2 op de ps3 gespeeld bij een vriend van hem. Het zal er mss idd vanaf hangen welk model je koopt...
Dat van die nintendo ds is ook geen slecht idee. Wij hebben er ook één en ik heb via een collega een kaartje kunnen kopen voor een €45 waar je een hoop spelletjes kan opzetten die je download via het internet. Dat kaartje kan je kopen op e-bay. Een spelletje kost tussen de €25 en de €50 en nu heb ik een paar honderd spelletjes voor de kostprijs van dat kaartje... Op het kaartje kunnen een veertigtal spelletjes dacht ik, de andere spelletjes staan op schijfjes en er wordt al eens afgewisseld :wink:
Hat aantal spellen dat op het DS kaartje kunnen is afhankelijk van het geheugen dat er in gestopt is ,2gig is een 40 spellen ongeveer .
Je kan een nieuw geheugen kaartje aankopen ook hoor om de spellen op te zetten ,dan kunnen de kinderen dit wisselen en kost maar 10€ (micro SD). Of neem meteen een 8 gig versie ,dan kunnen ze meteen 160 games spelen .....

Dat Blu_Ray er aan komt twijfel ik niet aan ,maar zij maar zeker dat het gros van de mensen nog zal afwachten om deze te kopen tot ze de prijs van een dvd speler gehaald hebben . Nu alles eindelijk op dvd verkrijgbaar is moeten we terug omschakelen .Er zijn zelf nog mensen die hun video recorder trouw blijven ....

Morgen moet ik in de media_Markt zijn ,dan vraag ik het zeker nog eens na of de nieuwe versie's van de PS3 games van de PS2 ondersteunen! Het zou wel een stomme zet zijn van playstation indien dit niet zo is . Dan koop ik zeker geen PS3 ,ben niet echt van plan om 50/60€ uit te geven voor een spelletje . En zeggen dat de PS2 games voor 10€ te koop zijn op het net ,en nog eens veel meer kindvriendelijk zijn.

Plaats reactie