problemen foto's op computer zetten

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
caros

problemen foto's op computer zetten

Bericht door caros » 10 sep 2010, 11:36

Hallo,

ik heb een nieuw fototoestel en nu lukt het mij niet om de foto's thuis op mijn computer te zetten.

Heb test gedaan op het werk, daar kan ik ze wel bekijken.

Had vraag gesteld bij "oplossing.be", maar ze kunnen mij daar niet verder helpen, zonder dat ze beschikken over mijn systeemgegevens.

Nu wordt mij gevraagd om een "GV.profile.exe" te downloaden en te installeren, zodat als ik een volgend bericht naar hen stuur, ze mijn gegevens automatisch kunnen zien.

Heb link bekeken en er staat vermeld dat een virusscanner hier kan op reageren, doch dat het volkomen veilig is.

Mag ik dit zomaar geloven of is dit riskant.

Hopelijk kan er mij iemand raad geven.

Dank bij voorbaat.

Groetjes

Caros

GebrokenVaas

Re: problemen foto's op computer zetten

Bericht door GebrokenVaas » 10 sep 2010, 11:41

lol dat truukje kende ik nog niet. :p

ga naar deze computer -> systeeminformatie weergeven en dan vindt je de gegevens van je PC mochten ze dit absoluut nodig hebben.

Op welke manier sluit je je toestel aan ?

Op de website van de fabrikant zelf, vind je vaak software/fora die je verder kunnen helpen.

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric » 10 sep 2010, 11:43

Stel de vraag eens op het forum van "Zonder Dank"

Die mensen zijn ons bekend, volledig betrouwbaar en helpen je gegarandeerd verder. ;)

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 10 sep 2010, 11:44

Hallo,

Als je het programma van deze website haalt, kan er weinig verkeerd gaan. Ik heb net de test gedaan, download én virusscan.

Het is een onschuldig programma dat een opsomming weergeeft van je pc hardware, wat uiteindelijk onmisbaar is om iemand online te kunnen helpen met problemen. Daar hebben ze dus 100% gelijk in.

Je bericht is trouwens wat vaag, je zegt dat je op je pc thuis geen foto's kan plaatsen maar dat je ze op het werk wel kan bekijken. Ik vermoed dat je fototoestel uitgerust is met een USB aansluiting? Normaal zou je fototoestel (of het geheugen van dat toestel) op je pc moeten herkend worden als externe harde schijf, waarop je je genomen foto's of filmpjes terugvindt.

Wordt je toestel niet herkend door je pc of kan je geen foto's overzetten op je harde schijf?

Grtjs,

Nic

Lost

Bericht door Lost » 10 sep 2010, 11:45

Als je toestel met een SD of XD kaart werkt en je hebt een kaartlezer, mag er normaal geen enkel probleem zijn. Zo'n kaartlezer heb je al vanaf 10€.
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric » 10 sep 2010, 11:46

Eric schreef:Stel de vraag eens op het forum van "Zonder Dank"

Die mensen zijn ons bekend, volledig betrouwbaar en helpen je gegarandeerd verder. ;)
En reageren op dit forum ook op zulke vragen...had ik er nog willen bijzetten :)

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 10 sep 2010, 12:19

Hihi :D :yes:

Nic

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 10 sep 2010, 14:53

Een gelijkaardig programma - PC Wizard - kan je HIER downloaden. :wink:
Veni, Vidi, Velcro...

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 10 sep 2010, 16:24

Lost schreef:Als je toestel met een SD of XD kaart werkt en je hebt een kaartlezer, mag er normaal geen enkel probleem zijn. Zo'n kaartlezer heb je al vanaf 10€.
Is inderdaad het makkelijkste en sneller dan een nest kabeltjes. Niet lang geleden nog zo'n dingetje gekocht bij Wibra, kostte de volle 1.5 euro :yes:

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 10 sep 2010, 19:20

Lost schreef:Als je toestel met een SD of XD kaart werkt en je hebt een kaartlezer, mag er normaal geen enkel probleem zijn. Zo'n kaartlezer heb je al vanaf 10€.

Nog gemakkelijker is het installeren van een interne kaartlezer. Nooit zoeken waar die kaartlezer nu weer ligt, waar het bijhorende kabel is, kaartje insteken en foto's op de pc zetten.
Afbeelding

Afbeelding
Veni, Vidi, Velcro...

Lost

Bericht door Lost » 10 sep 2010, 23:50

Aquaman schreef:

Nog gemakkelijker is het installeren van een interne kaartlezer. Nooit zoeken waar die kaartlezer nu weer ligt, waar het bijhorende kabel is, kaartje insteken en foto's op de pc zetten.
Afbeelding

Afbeelding
Da's handig als je vooruitziend bent hé Aquaman, mijn lezertje ligt altijd net naast mij en het kabeltje klaar om in de usb te steken ;) :lol: :whistle:
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 11 sep 2010, 08:32

Lost schreef:Da's handig als je vooruitziend bent hé Aquaman, mijn lezertje ligt altijd net naast mij en het kabeltje klaar om in de usb te steken ;) :lol: :whistle:
Die komt gewoon op de plaats van het - in onbruik geraakte - diskettestation hé. :lol:
Veni, Vidi, Velcro...

caros

Bericht door caros » 18 sep 2010, 19:28

Hallo,

sorry dat ik niet eerder reageerde, maar de voorbije week, met de kinderen die herstarten met school, dansshool en muziekschool, met alles wat er komt bij kijken was tamelijk zwaar.

Gelukkig heb ik deze week opnieuw tijd voor mijn eigen problemen.

Dit ter informatie:

ik werk op een Pentium III en heb 2 verwisselbare schijven, een cd station en een diskettestation.

Als ik mijn foto apparaat wil aansluiten op mijn computer gebeiik ik de usb poort van mijn printer.

Het probleem is inderdaad dat hij geen verwisselbare schijf geeft op dat moment.

Bij mijn vorig fototoestel deed hij dit wel.

Ik heb het daarjuist nog eens geprobeerd en ben gaan kijken wat hij zie over USB apparaat.

Snel USB apparaat op trage HUB.
Geen snelle host controllers op computer.
USB Root HUB (2 poorten) onbekend USB apparaat.

Dit is echter Latijn voor mij.

Ik hoop dat hiermee, mij toch iemand wat raad kan geven.

Dank bij voorbaat.

Groetjes

Caros.

Plaats reactie